Lilleman

21.02.2010 15:03

Vi hämtade lilleman i skolan i fredags för vi skulle till hans kontaktfamilj. Det var första gången dom träffades, jag har ju träffat dom tidigare och tyckte dom verkade bra. Dom har en gård eller liknande mitt ute i ingenstans och det kommer ju Antonio tycka är jättekul, han som älskar att åka traktor, rensa ogräs och skotta =) Vi får hålla tummarna att det går bra! Han ska börja vara där varannan helg och det ska bli skönt eftersom min äldre kille inte får lika mycket plats då lillebrorsan tar all energi. Sen ska det bli skönt att få avlastning också och faktiskt få tid med dom andra i den här familjen. Mona som hon heter verkar jätterolig och det syns att hon tycker om barn. Antonio ville inte åka hem därifrån så vi ska prova första helgen nu nästa helg. Jag och Andzelo kommer som sagt att vara hos Angelica under den tiden så det inte är alltför långt om han skulla få panik eller nåt. Men jag tror att det går bra! Jag har fortfarande inte hört något från Sundsvalls sjukhus ang disgnosen osv, men han har fått en kallelse till hörselcentralen på barnkliniken där om några veckor och så ska han till sjukgymnasten här i Härnösand snart. Vi får se hur det går med allting, vi ska ju diskutera med rektorn sen att han behöver en resurs i skolan och på fritids. Jag ska ta reda på vad det kostar att han ska få börja på judo, och så måste han få komma igång med brottningen igen. Det är svårt att uppehålla allt det här bara när vi inte har någon ekonomi bara. Jag hoppas att ni kan hjälpa oss. Tjing!