Torsdag

25.02.2010 23:27

 

Jag var ju hos läkaren idag precis som jag sa att jag skulle, 15.30 och vi gick igenom allt från topp till tå, nej det gjorde vi inte men vi diskuterade min huvudvärk och min magsjuka (som tydligen inte var magsjuka enligt henne) dessa två symptom är tydligen vanliga biverkningar till medicinen jag äter. Det vi båda två tyckte var konstigt var att det inte visat sig tidigare, jag har ju ändå ätit medicinerna i minst 6 månader, men jag kan ta det, inga problem.

Sen tog vi upp det där med mjölken i brösten som jag har haft i flera veckor nu. Jag pratade med sjukvårdsupplysningen när jag först märkte det och hon sa att om det kan vara hormonrubbningar men att om det inte gått över inom en vecka så skulle jag söka läkare. Jag pratade nu med doktorn om det och vi gick igenom hela FASS för att kolla om det var en biverkning av något men tji fick vi.

Då sa hon att det finns en risk att det är en tumör - godartad förstås - och hon vill ta prover. Jag ska dit igen i morgon kl 10.15 och ta blodprov på fastande mage. Hon vill alltså ta prov om jag har tumörer - för att vara på den säkra sidan - men jag vet precis vad som kommer att hända. Hur kan hon vara säker på att det är godartade tumörer ifall det skulle vara det? Säger hon så för att inte oroa mig observera att hon sa för sääkerhets skull? Jag hatar det - för säkerhets skull - hur ska jag kunna ta det? Tänk om jag har cancer? Vad händer om det är en elekartad tumör? Hon sa att det kan vara en förklaring till min huvudvärk också vilket inte gjorde mig mycket lugnare. Nu mår jag skit, var tvungen att gå hem från jobbet också, pallade inte stanna kvar där. Jag är skiträdd! Närmsta chefen sa - måla inte fan på väggen nu - men vad gör jag? Hypokondrikern? Jag går ju och tror det värsta nu. Satt i bilen och planerade för vem som skulle få vårdnaden om barnen ifall jag dör osv. Jag mår inte bra just nu!

Mamma kanske kommer upp med min bror i morgon, vi får se. Det beror på om kärlekens vän ska komma eller inte. Vi hade ju planer för helgen sen en tid tillbaka. Antonio ska till sin kontaktfamilj första helgen nu och därför skulle jag och Andzelo sova hos Angelica för att inte vara alltför långt bort om det mot all förmodan skulle vara något, nu ska vi prata med killens vän och se om han är frisk till i morgon och om han inte är det så ska mamma och brorsan komma upp. Jag vill verkligen att dom ska komma så jag håller tummarna för att killens vän inte kommer. Angelica kan jag ta en annan helg och skulle det nu mot all förmodan inte funka med Antonio så tar det bara 20 min att åka så det är inte hela världen. Nu ska jag sova och drömma mardrömmar om mina elekartade tumörer. Tjing!